2014. február 25., kedd

KARNEVÁLIG NEM TÖRTÉNIK SEMMI?

Igy tartjak a brazilok, karacsony es karneval kozott megall az elet, semmi erdemleges nem tortenik. Ez reszben tenyleg igy is van, keptelenseg barkit munkaugyben utolerni, ez az idoszak ugyanis az iskolakban a nyari szunet, igy sok szulo is ertelemszeruen ilyenkor veszi ki az eves szabadsagat. Masreszrol dehogyis nem tortent rengeteg minden az unnepek ota. 

Kezdjuk mindjart azzal, hogy januarban itt volt nalam apukam latogatoban, 10 kerek napig. Nagyon jo volt ujra latni, es az is, hogy vegre neki is megmutathattam, hol, hogy elek. Mert persze, hogy egy csomo mindent elmeseltem mar, meg latott egymillio kepet, latta a lakast skypeon keresztul, stb. De az egeszen mas, amikor sajat maga tapasztalja meg, hogy milyen is ez a hely, es a sajat szemevel latja, hogy nem kell nagyon aggodnia ertem, mert jo helyen vagyok, nem vagyok egyedul, itt van Carlos, a csaladja, a barataim, az FGV-n is korbevezettem, megdicsert a dekan es a dekanhelyettes, ami bevallom, jol esett. :) Mindjart az elso hetvegen elmentunk Sao Pauloba is, most talalkoztak eloszor Carlos szuleivel. 



A turistaskodasbol van, ami meg nekem is uj volt, peldaul a foci muzeum Sampaban. Nagyon tetszett, vegigvezeti a foci tortenetet a kezdetektol napjainkig, foleg brazil vonatkozasban, de nem csak, es sokszor aktualpolitikat, kulturat is belefon. Meg annak is erdekes lehet, aki nem szereti a focit, ajanlott program Sao Pauloban! Egy kis magyar vonatkozas:

Puskas es Fritz Walter 1954-ben

Apaval es Carlos szuleivel a Rivierara is legrottuk egy napra, meg mult hetvegen is ott voltunk 3 napot "nyaralni". Nekem meg mindig ez a paradicsom. Szep, bekes, tiszta. Epp azon filoztam, hogy hogy lehet az, hogy szinte senki nem lakik ott allandoan. Aztan persze osszeallt a kep. Ez a hely korulbelul 20 eve epult. Akik akkor lakast/hazat vettek ott, akkoriban, a 90-es evek elejen voltak fiatal szulok, kisgyerekekkel. Vagyis most 50-60 evesek, meg aktivak, Sao Pauloban dolgoznak. De eleg valoszinu, hogy 10-20 ev mulva sokkal tobben fognak allandoan ott lakni, sok tulajdonos tervezi ott tolteni nyugdijas eveit. Millioszor nyugisabb, mint Sao Paulo, viszont ha barmi van, masfel-ket ora kocsival a varos.



Az sem egeszen igaz, hogy munka teren semmit sem hozott az ev eleje. Kiderult, hogy megyek a hon ahitott Latin-Amerika korutra, arulni a programunkat (meg mindig a CIM). 6 MBA vasaron veszek reszt, amit az Access MBA nevu ceg rendez. Kulonbozo iskolak vasarolnak helyet (standot) maguknak, ahol egy vagy tobb Master/MBA programot nepszerusitenek. Esetemben en nem is igazan egyetemet, hanem a CIM programot kepviselem, ezaltal persze az FGV-t, ESADE-t es a Georgetown-t is. Rioban kezdtem a roadshowt, Sao Pauloban volt a masodik, es ezeket a sorokat mar Santiagobol irom, tegnap megvolt a harmadik fair is. Meg 3 van vissza, holnap repulok Limaba, aztan Bogota, es vegul Mexikovaros. Poszt hamarosan kulon-kulon mindegyikrol! ;) 

1 megjegyzés: