2011. november 28., hétfő

UNNEPEK

Halottak napjan (ami itt egyebkent november 2-a) mindenfelekeppen szerettem volna valamilyen uton-modon megemlekezni, de fogalmam sincs, hol van a legkozelebbi temeto, es oszinten szolva nem igazan rajongok a temetozesert... Ezert kitalaltam, hogy menjunk le az oceanpartra este, sotetben, gyujtsunk 1-1 gyertyat, es meseljunk azokrol, akik mar nincsenek koztunk. Nagyon jo volt hallgatni, amiket Carlos a nagyszuleirol, a nagybatyjarol meselt. En a magam reszerol a megemlekezes ezen formajat jobban elveztem, bar tudom, hogy neha ki kell menni a temetokbe is.

A karacsonyi orulet itt is elkezdodott mar november elejen. Ez a fa a tavon lett felallitva, es mozgatjak neha. Az ablakunkbol is ralatunk, de ez szebb kep. 


Nagyon furcsa egyebkent, hogy mindenhol karacsonyfa, Mikulas, diszek, muho, mindekozben 30 fok van alsohangon... Valahogy legalabb atalakithattak volna: pl. fenyofa helyett palma, vagy a Mikulas lehetne bermudaban a premes nagykabat helyett... Igy valahogy olyan mu az egesz. Azt almodtam, hogy havazott. Itt, Rioban. (ezt mar egyszer megcsinaltam Barcelonaval, ugyhogy semmi nincs kizarva! :D) A kollegaim mindenesetre nagyon odavoltak az otletert, meg sosem lattak feher karacsonyt (abban sem vagyok biztos, hogy havat lattak mar...)

A Szilvesztert itt jobban varom, mint otthon altalaban, ennek az unnepnek – a Karacsonnyal ellentetben – kifejezetten jot tesz a nyar! :) Valoszinuleg a klasszik partyt valasztjuk: irany a Copa, ott meg ugyis tortenik valami! Vannak szervezett bulik is, de en (es szerencsere ebben Carlos is egyetertett) elvbol nem adok ki 20-30ezer Ft-ot egy buliert.

A brazil unnepekbol eddig nem sokat lattam, pedig volt vagy 4, miota itt vagyok (szeptember 7. – Fuggetlenseg napja, oktober 12. – Nossa Senhora Aparecida, Brazilia vedoszentjenek unnepe, november 15. – Fuggetlenseg kikialtasa, november 20. – Zumbi, a fekete ontudat napja vagy mi). Az egyetlen dolog, amit viszont minden alkalommal tapasztaltam, hogy lonek. Koran reggel, es nem tudom, mit! Latni nem lattam semmit, lehet, hogy tuzijatek volt, de az meg miert reggel... Es azt mondjak, kb ennyi is tortenik, semmi magyaros majalis, sor-virsli-ringlispil, cellovolde, kakasos nyaloka, de meg egy kis tuntetes sincs! Hat, uncsik! :P Vagy van, csak Carlos utalja, es ezert nem mondta el...hm. Na majd a kovetkezo unnepen jobban utanajarok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése