2011. december 1., csütörtök

KAJARESZLEG II.

Az elso kajas poszt ota voltam 1-2 uj helyen, persze fotot most se csinaltam... na de azert az elmenyt megosztom! :) Meg nehany tipikus kajat kihagytam a listabol a multkor, meg 1-2 receptet is talaltam (nyugalom, azert nem megy at a blog gasztro-blogbaJ).



Tipikus kaják folyt.:

Tapioca: olyasmi, mint a tortilla, csak a teszta kicsit mas izu, mert tapioca-lisztbol csinaljak. A legtobbszor aprora vagott marhahust raknak bele, meg sajtot, de van edes valtozata is, sokfele.

Carne seca: szaritott marhahus. Ezt eloetelkent eszik, krumplipure-szeru valamivel, aminek mandioka pure a neve. Feltettem a kerdest a kolleganoimnek, hogy az meg mifene, szerencsere van nehany haziasszony is, ok magyaraztak el, hogy: a mandioka gyokerszeru noveny, hasonlit a krumplihoz. Ebbol keszul a tapioka liszt. Aztan megtalaltam egy hazai oldalon is, mint tápióka meg manióka. :D Bioboltokban lehet kapni. Ezt irjak a mandiokarol: ,,Földünk élelmiszer-ellátottság szempontjából legkritikusabb övezeteiben a lakosság mindennapi alapélelmiszere.” Ez nekem kicsit ugy hangzik, mintha a cikk iroja ugy kepzelne el Braziliat, mint a nagy szegeny orszag, ahova nem jutnak el a ‘’nyugati” termekek, elelmiszerek. Na persze nem csodalkozom rajta, ha ilyen sztereotipia el az orszagrol, vegulis hallottunk mar olyan pestit, aki megkerdezte, hogy videken lehet-e kapni a boltban 7days croissant. Nem, mert csak gumicsizmat lehet kapni. Braziliaban meg csak babot palmalevellel.  


Ettermek:

Ráscal:

Ez is egy etteremlanc. Olasz kajakkal. Nem az olcso kategoriaju all you can eat, 55R$ volt fejenkent, ha jol emlekszem. De eloetelekben szerintem verhetetlen (ahogy az olasz konyha altalaban). Azon felul tesztak es pizzak voltak meg, de a hangsuly tenyleg inkabb az ezer fele jobbnal jobb eloetelen volt. Ez a kep pedig aranyos:


Receptek (amiket portugalul talaltam csak meg, remelem semmit nem forditottam felre :P + itt-ott lehetnek gondok a hozzavalokkal, ennek a problemanak az athidalasat a kreativitasotokra bizom! :) )

Pão de queijo:

-fel kg tapioca liszt, de szerintem a sima buzaliszt is tokeletesen megfelel.

-1 evokanal so vagy ,,Fondor Maggi”, ami szerintem kb a vegeta

-3 dl tej

-1,5 dl olaj

-2 nagyobb vagy 3 kisebb tojas

-3 bogrenyi reszelt feher sajt (ezzel is lehetnek gondok, mert itt ez a sajt Minas Gerais tipikus sajtja, otthon valamivel helyettesiteni kell, egy receptben lattam parmezant pl)

-keves olaj



A lisztet ontsuk bele egy nagy talba. A tejet, az olajat es a sot/fondormaggit :) kezdjuk el melegiteni. Amikor elkezd forrni, ontsuk ra a lisztre a kevereket, es keverjuk el jol, csomomentesre. Adjuk hozza a tojasokat is egyenkent, a sajttal felvaltva, es kozben az egesz masszat gyurjuk, minden hozzaadas utan. Gyurjunk kb 2 cm atmeroju golyokat (ha kell, olajozzuk be a kezunket hozza), es helyezzuk oket a kiolajozott tepsibe. Sussuk 180 fokra elomelegitett sutoben, mig kesz nem lesz (a recept szerint szo szerint addig, amig halrudacska nem lesz… gondolom, mig aranybarna lesz, bar a pão de queijo nem szokott barna lenni…).



Pastel (tesztaja):

-1 kg buzaliszt

-fel csesze olaj

-1 evokanal so

-1 tojas

-fel adag rum (ezt nem tudom mit jelent...)

-1 teaskanal ecet

-2,5 dl viz



Ontsuk a hozzavalokat egy talba, gyurjuk ossze. Lisztezett feluleten gyurjuk tovabb, majd nyujtsuk ki. Vagjunk ki belole formakat. Toltsuk meg, amivel csak akarjuk. Sussuk ki oket forro olajban.



Bolinho de bacalhau:

-30 dkg aprora vagott, sotlan tokehal

-3 teascsesze fott, tort krumpli

-1 evokanal liszt

-so, bors izles szerint

-3 tojas

-2 evokanal aprora vagott petrezselyem

-olaj a suteshez



Egy talban keverjuk ossze az osszes hozzavalot. Evokanallal formaljunk kb 3 cm atmeruju golyokat, forro olajban sussuk aranybarnara.

2 megjegyzés:

  1. Én igazán nem fogom bánni, ha átmész gasztroba, de erre gondolom, már magadtól is rájöttél - meg azért ez tényleg nem az a blog.
    Viszont a Pastelt édesen vagy sósan kellene tölteni??? (nyilván bármit mondasz, úgyis megcsinálom a másikat is, de mégis, mivel szokás?)

    VálaszTörlés
  2. En ettem mar daralthusosat, sajtosat, de csokisat is. Szoval kiserletezz csak nyugodtan, mert szerintem sok mindennel finom lehet! :)

    VálaszTörlés