2013. június 24., hétfő

AMIT MOST GONDOLOK

Amig Europaban voltunk is sokat agyaltam mar, de miota visszajottunk, meg tobbet, es sokat beszelgetunk Carlosszal, hogy hogyan is kene majd a jovoben csinalni. Mert az az igazsag, hogy engem ez az ut most nagyon megviselt, sokkal jobban, mint amikor tavaly otthon voltam. Akkor tok jol voltam, orultem, hogy otthon vagyok, de aztan elkezdett hianyozni Carlos meg Rio meg Brazilia, es jo volt visszajonni. Voltak hullamvolgyeim utana is, meg honvagyam is, de mindig egyre kevesbe, valahogy sikerult ezeket a gondolatokat, erzeseket valami nagyon mely bugyorba elrejteni. Eddig. Most minden ujra elotort, csak azzal a kulonbseggel, hogy az erveim Europa mellett most kevesbe erzelmi alapuak, sokkal inkabb tenyszeruek. Azt mindjart leszogezem, hogy meg mindig nagyon szeretem Braziliat. Azt gondolom, sosem voltam nagyon elfogult iranyaba, lattam a rossz oldalait is, a negativumokat, amitol még mindig valahol egy fejlodo orszag csak. A jo oldalaiba pedig nagyon konnyu beleszeretni, megszokni meg plane. Mindig jo ido van (ez persze relativ, kinek mi, nekem ez, a stabil 25-30 fok a tokeletes, a nyar ennel melegebb, de tobbnyire elviselheto a hoseg), sokat sut a nap, a homokos strand 5 perc setara van, jo a levego, elkepeszto a noveny-es allatvilag, jofejek az emberek.

Viszont sajnos a legtobb, hasonlo feltetelekkel rendelkezo orszag ugyanazokkal a problemakkal kuzd. Mivel az allando jo ido soha nem kenyszeritette ezeket a nepeket arra, hogy ne csak a mara gondoljanak, hanem hosszabb tavra rendezkedjenek be, hogy erosebb hazakat epitsenek, hogy elraktarozzanak elelmiszert a rosszabb idokre, hogy 3-4 hideg honapot atveszeljenek minden egyes evben, ezert olyanok, amilyenek, lazak, ritkan idegesek, ugyanakkor felelotlenek es nemtorodomek. Es sokan eleg ostobak is. A szabalyokat senki nem tartja be, aztan ha valami szarsag tortenik, akkor jon a keso banat. Ez eleg szomoru.

A masik a sokat targyalt kozbiztonsag. Imadtam otthon, vagy akar Milanoban, Lisszabonban setalni akarmikor, akarmennyit, es kozben nem izgulni, nem szoritani a taskat, nem torodni a mellettunk elhuzo emberekkel. Ez a szabadsagerzes nagyon hianyzik!

Hianyzik tovabba az is, hogy megertsenek. Eddig minden idegszalammal arra osszpontositottam, hogy en megertsem oket, hogy megertsem, hogy mukodik a rendszer, miert igy vagy ugy reagalnak bizonyos helyzetekben, es probaltam beilleszkedni, atvenni minel tobbet az o gondolkodasmodjukbol. Nem akartam kilogni, vagy legalabb ne nagyon. Mindekozben viszont egyre erosodott bennem az erzes, hogy engem nem ert meg szinte senki. Aki igen, aki tud kovetni, aki felfogja, hogy en miert igy gondolkodom, ahogy, az szinte biztos, hogy elt mar kulfoldon, es alapbol nyitottabb, tajekozottabb. Még az itteni legjobb barataim sem fogjak fel sokszor, hogy az nem olyan hudenagyon egyszeru Magyarorszagrol ide beilleszkedni, es nem ertik, hogy miert vagyok frusztralt neha attol, hogy Carloson meg meg 1-2 emberen kivul nem tudok igazan mely beszelgetesbe fogni senkivel, mert nem egy nyelvet beszelunk, de foleg, mert nem egy bolygon elunk. Es ez ennyi ido utan elkezdett hianyozni, foleg az otthoni friss elmenyekkel feltoltodve.

Masreszrol viszont otthon is ereztem neha, hogy valahogy mar oda sem tartozom. Igazan senki nem tudja, milyen Del-Amerikaban elni. Ezt nem lehet elmeselni, ehhez nem eleg nehany sztori vagy kep. Mert Del-Amerika kurvara mas, a maga jo es rossz oldalaval. Semmihez nem hasonlithato. Nyilvan az emberek is kulonbozoek, maskepp jar az agyuk. Elofordult, hogy Carlost teljesen felreertettek otthon, mert valoszinuleg maskepp ironizal vagy viccel egy brazil, en mar megszoktam, hogy itt mindenki egyfeszt poenkodik meg csipkelodik egymassal, de otthon ez lehet, hogy furan jon ki.

Szoval osszessegeben kicsit ugy erzem, hogy valahol ket vilag kozott lebegek, es sehova sem tartozom. De ahogy telnek a napok, ujra beleszokom az itteni letbe, es az otthon toltott hetek halvany emlekek maradnak. Visszakerul szepen minden a bugyorba.




11 megjegyzés:

  1. úgysem fogsz elmenni Brazíliából, mert akkor oda a gazdag brazil fiú, tengerpart, örök nyár

    ne gyere vissza Magyarországra, robotolhatsz nettó 150ért, amiből megélni sem tudsz

    én itthon vagyok, és nagyon szívesen lennék a helyedben egy ilyen kedves és jómódú fiúval!

    kitartás, idővel jobb lesz, kérlek NEHOGY elrontsd el az életedet pár hét rossz kedv miatt!
    drukkolok neked, hogy visszanyerd újra a jó kedvedet! :)





    VálaszTörlés
  2. Koszonom, mar nagyjabol visszarazodtam, lefoglal a sok munka, ugyhogy szerencsere nincs idom ezen morfondirozni. De ha egyszer elmegyek innen, a fiu is jonni fog velem, o jobban elvagyodik, mint en. Haza nem mennek egyelore, de mondjuk kicsit kozelebb igen. Meglatjuk.

    VálaszTörlés
  3. Én nagyon szeretem a brazilokat, portugálul is tudok valamennyire (sajnos az országban még nem jártam). Ugyanakkor egy faluval arrébb itt, Magyarországon lakik egy brazil hölgy (Porto Allegre-i), akik nagyon jól elvan itt Magyarországon, pedig nem gazdag, talán ő is "havi 150 ezerért robotol". Szóval teljesen egyéni, hogy ki hol találja meg a maga boldogságát vagy boldogtalanságát.

    VálaszTörlés
  4. Van egy ismerősöm, Rióban lakik 40 év körüli hölgy. Egyszer írta emilben, hogy hamarosan Európába, és akkor életében először fog havat látni. Ilyenkor nem bánom, hogy itt nincs örök nyár. A télnek meg megvan a maga szépsége, bár amúgy utálok havat lapátolni.

    VálaszTörlés
  5. A havat pontosan 3 napon tudom elviselni: december 24-, 25- es 26-an. :D Persze a 4 evszaknak megvan a szepsege, ez neha hianyzik, de kb annyira, mint a turo rudi, azert jol megvagyok nelkule. :)

    VálaszTörlés
  6. Valójában teljesen mindegy, hogy az időjárás milyen. A napfényes Ausztráliában pont olyan boldognak lehet lenni, mint a hűvös Kanadában. Az USA-ban sokféle éghajlat van. A legkellemesebb valószínűleg Kalifornia, mégsem költözik oda mindenki, Vermont meg Maine államokban is szívesen laknak az emberek. Szóval tökmindegy, az élet kerete, megszokható.

    VálaszTörlés
  7. Teo, én aztán tudom miről beszélsz :) Javaslom, hogy jár kevesebbet haza és ismerd meg jobban Dél-Amerikát, pl. Bolívia után Rio egészen európai lesz :) Én naponta olvasom a magyar és a chilei híreket is és így jól képben vagyok mind a két országot illetően, ez is segít ;)
    Az idők során egyre több olyan ismerőst sikerült összeszednem, megjegyzem helyit, aki nagyon hasonlóan gondolkodik mint én, pedig nem is éltek külföldön. ;) Az az érzés megfizethetetlen, amikor egy helyivel egyszerre mondjuk ki ugyanazt pl. az oktatásról vagy akármilyen más problémáról. Nekem speciel az európai kultura szokott hiányozni, az elérhető és megfizethető koncertek, kulturális programok. És bármely europai ország fiával v. lányával találkozom kb. hasonló gondjai vannak és úgy szoktunk egymással beszélgetni, mintha "egy orzágból valók - földik" lennénk. :) afféle összekaccsintás, ja tudod na miről beszélek.

    VálaszTörlés
  8. Grafogirl: Rossz passzban voltam, amikor ezt a bejegyzest irtam, azota lefoglal a sok munka meg a tanulas, ugyhogy nincs idom agyalni ezeken (es igen, Benjamin, irni sincs idom, de erkezik az uj poszt hamarosan! ;) ). Hazajarni evente egynel kevesebbszer nem szeretnek. Utazni mindenkeppen jo volna Del-Amerikaban, es tervben is van. :) Helyi hireket olvasok/hallgatok. Szoval nincs gaz, de koszi a tippeket, meg jo tudni, hogy mas is erzett hasonloan, es hogy nem tart orokke. :D

    VálaszTörlés
  9. Szia Teo! Engem Cilinek hivnak es mostanaban kezdtem el olvasgatni a blogodat. A ferjem brazil, 5 eve vagyunk hazasok, es most Londonban elunk. Gondolkodunk azon, hogy Braziliaba koltozunk par even belul, ezert is kezdtem olvasni olyan blogokat ahol a mindennapi eletrol irnak, mert en is olyan 50-50%-on vagyok a koltozes mellett, pont amiatt az okok miatt, amiket fenn leirtal. Imadom a brazilokat, meg minden veluk kapcsolatos dolgot, de az angol szervezettseg utan nem tudom milyen lesz ott...A magyarorszagi elethez csak annyit, hogy 2 evig eltunk a ferjemmel ott, es a vegen menekules lett a vege...a ferjem nem birta, aztan mar en sem...:-( Az orszag gyonyoru, de az emberek nem...es az egesz orszag hangulata csak rossz, es rossz...ami tonkreteszi a mindennapokat, meg ugy is, hogy nekunk legalabb 6-8 brazil baratunk volt, es rendszeresen talalkoztunk veluk. Azota amugy mar majdnem mindenki eljott onnan. Szoval remelem, hogy jol fogod erezni magad tovabbra is Rioban es elvezed a napsutest, a finom kajakat es talalsz olyan embereket, akikkel jokat tudsz majd beszelgetni. :-)) Udv, Cili

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Cili! Orulok a hozzaszolasodnak, bocsi a keso valaszert! Mint ahogy az elozo kommentben is irtam Grafogirlnek, ez egy nagyon negativ kicsengesu poszt lett, akkor epp igy ereztem, de azota helyere kerultek a dolgok. Magyarorszagra nem szeretnek egyelore visszakoltozni, eppen azon okok miatt, amiket te is leirtal. Brazilia utan nehez lenne ujra megszokni a nagy pesszimizmust meg negativkodast. :) Azzal is tisztaban vagyok, hogy Carlosnak nehezebb lenne elhelyezkednie a nyelvtudas hianya miatt. Viszont szeretnek kozelebb elni majd egyszer, ezert valoszinuleg par ev mulva visszakoltozunk Olaszorszagba. De ez meg messze van. Most meg masfel ev itt biztosan, utana talan USA, ahol mindketten tanulni szeretnenk. Nektek sok sikert, kivanom, hogy akarhogy is dontotok a koltozest illetoen, boldogok lesztek a valasztott helyen. :) Udv, Teo

      Törlés