2014. május 22., csütörtök

LIMA

A repterrol a szallasig vezeto uton figyelgettem a varost, es az volt az elso gondolatom, hogy Lima mennyivel szegenyebbnek tunik, mint Santiago. A kovetkezo ket napban meg is bizonyosodtam errol, ugyanakkor olyan gazdag tortenelme es kulturaja van, ami valahol elfeledteti ezt a kulso szegenyseget. 

Limaban szinte soha nem esik az eso, igy a legtobb epulet lapos tetos. A varos epiteszeti stilusa nem tul megnyero, de azert vannak szebb reszek, meg sok kisebb-nagyobb park, sok zolddel. Na meg persze az oceanpart, ami nagyon szep. Erdekes modon a varos a tengerszinthez kepest egy jo 300 meterrel magasabban helyezkedik el, igy a part egy meredek sziklafal utan kezdodik. A Csendes-ocean sokkal hidegebb, mint az Atlanti, viszont ebbol adodoan tobb 100 halfele el Peru partjaihoz kozel. Peru konyhaja fantasztikus! Igaz, hogy csak 2 napot voltam ott, es nem a sarki bufekben kajaltam, de szinte biztos vagyok benne, hogy ott is finomat kaptam volna. Finomat, es kulonlegeset. Sok halat esznek, de egeszen mashogy elkeszitve, mint barhol mashol. A hires fogasuk, a ceviche egy halsalata, nyers halbol, citrommal, meg elkeszitesi modtol fuggoen barmi massal talalva. Remek es hires italuk a pisco sour. A pisco a nemzeti italuk, a perui palinka/cachaca/tequila, a pisco sour pedig az o caipirinhajuk, aminek az alapja pisco, lime-mal keszitik, es a tetejen van egy reteg hab, ami tulajdonkeppen felvert tojasfeherje. Itatja magat, na. :) 

Elso nap delutan volt a fair, igy elotte volt egy kis idom turistaskodni. Mivel itt csak 2 napom volt, es a rozoga minibuszok nem nyertek el a tetszesem, metro meg nemigen van, a hotel egy taxisa vitt ide-oda vegig a 2 nap alatt. Nagyon normalis ember volt, mindig megallapodtunk egy fix arban, ami egyaltalan nem volt sok, es cserebe meg meg is allt 1-2 helyen, hogy fenykepezhessek, meg nezzem meg ezt meg azt. Elso utam egy muzeumba vezetett, Museo Larco a neve. Itt egy szep nagy kezmuves gyujtemenyt nezhetunk meg, kozben meg tanul az ember sokat Peru tortenelmerol. Nekem ez kulonosen hasznos volt, mert valahogy ez a resze a tortenelemnek nalam kimaradt, es egeszen meglepodtem azon peldaul, hogy az inkak a 14-15. szazadban eltek. En joval korabbra helyeztem a kis fejemben, de most mar tiszta a kep. De azert igy belegondolva meglepo, hogy a veszpremi var idosebb, mint a Machu Picchu… Ennek a muzeumnak a fo latvanyossaga az erotikus gyujtemeny, a korabban latott agyag edenyeknek az erotikus valtozatai. Asszem itt kezdtem el igazan tisztelni a peruiakat, pajzan egy nepseg, na. :)

Museo Larco


Este a fair utan a szervezok meghivtak vacsorazni egy fantasztikusan szep helyre, ami az ocean folott fekszik, La Rosa Nautica a neve. Nagyon jol is foznek, ettem cevichet, ittam pisco sourt, pipa, pipa.

Buszos kep, nem tul jo minoseg, de az ott az etterem

Masnap is egy fel napom volt varots nezni, igy elveimmel ellenkezve ugy dontottem, befizetek egy city tourra. Vegul nagyon orultem, hogy igy dontottem, mert sok erdekes dolgot tudtam meg az idegenvezeto lanytol. Megneztuk a mirafloresben levo temetohelyet, a kozponti reszt, itt akkora makunk volt, hogy belefutottunk a zenes orsegvaltasba az elnoki palotanal. Korbejartuk a nemzeti muzeumot. Jo volt, hogy az idegenvezeto kozben meselt sokat. Majd elsetaltunk a San Francisco katedralishoz, ahol megneztuk a katedralis alatti katakombakat. Sok-sok csont. Nem valami felemelo elmeny, de nagyon erdekes volt. Sok ferences rendi szerzetes el ott, hallottuk oket enekelni, szep volt. A templomot magat viszont nem tudtunk megnezni belulrol, mert ez pont 28-an volt, es minden honap 28-an rengeteg hivo jon ide imadkozni, nagyon nagy volt a sor es annyi idonk nem volt, hogy kivarjuk. 

Kozpont
Elnoki Palota, orsegvaltas

San Francisco katedralis
Park Mirafloresben

Eppen idoben ertem vissza a hotelbe, gyors pakolas es irany a repter, majd Kolumbia! 

Folyt. kov.! ;) 

4 megjegyzés:

  1. Szia! Gratulálok a bloghoz! Élvezetes, könnyű, szórakoztató:)
    Az enyém: http://www.chile-beautiful.blogspot.com/
    Ha segítség kell a környékemen(Chilében élek), vagyis Chile, Peru, Bolívia(ezekben nagyon sokat utazom), szólj nyugodtan:)
    Ági

    VálaszTörlés
  2. Szia Agi! Koszonom szepen a szep szavakat! A te blogod is nagyon jo, egyszer regebben belefutottam mar, de most latom, hogy jol le vagyok maradva az olvasasban.. :) Remelem, hogy valamikor eljutok meg arrafele, amerre te vagy, Chile nagyon erdekel, ugyhogy ha megint utnak indulok nyugatra, mindenkepp szolok! :) Udv, Teo

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Oké!!:) Én meg ha Barzília felé veszem az irányt mindenképp írok:)))
      Vigyázz magadra ott a távoli brazilban...nem tudom mennyire gáz a helyzet a valóságban, sajnos statisztikákban a legrosszabb helyen van bűnözés tekintetében az ország:(
      Én itt az ölebemmel éjjel 3 kor sétálok és nyitva hagyom a lakásajtót. Gondolom ezt arrafele nemigen lehet...majd írj erről is. Mire kell vigyázni stb(olvastam hogy ne legyen nálad sok kp csak amennyi kell, de valamennyi mindenképp+ne lógjon rajtad kilószám az arany meg a drága fényképezőgép:) Ez mondjuk Perura is érvényes:))))

      Ági

      Törlés
  3. Annyira nem gaz, mint amilyennek kivulrol tunik, Rio nem is a legveszelyesebb varosok koze tartozik (most mar). De mindig figyelni kell, hogy ki van korulotted, nem ajanlott ekszereket viselni, meg mutogatni a telefonodat, stb. Vannak alap szabalyok es ezeket be kell tartani, ennyi. Nekem ezt azert meg mindig nagyon nehez megszoknom, es eppen a rossz kozbiztonsag meg a sok nagyon ostoba ember miatt nem maradok itt sokaig mar, meg 1-masfel ev, aztan uj vizekre evezunk. :)

    VálaszTörlés